İzlediklerim #12: Bu Hafta İzlediklerim

İzlediklerim serisinin 12.si. Schindler'in Listesi, Yıldızlararası, Kingsman: Gizli Servis ve Geçmişin Gölgesinde filmleri hakkında bilgileri, yorumlarımı ve replikleri içerir.

İzlediklerim #12: Bu Hafta İzlediklerim

Uzun zamandır yazmadığım bir seri olan İzlediklerim ile tekrar karşınızdayım. Bu sefer bir değil de birçok film ile yazıma devam edeceğim. İzleyeceğim Filmler Listesi'ni geçen sene oluşturmama rağmen ihmal etmişim. Artık hızlı bir şekilde listedeki filmleri seyredip yeni bir liste oluşturmayı planlıyorum. Bilim kurgusundan gerilimine, siyah beyazdan renklisine kadar farklı farklı birkaç film...

Schindler'in Listesi

İzlediklerim #12: Bu Hafta İzlediklerim

Film Konusu

Schinler'in Listesi, II. Dünya Savaşı sırasında Almanya'nın uygulamış olduğu yahudi soykırımını ele alıyor. Ayrıca adından da anlaşıldığı üzere Oskar Schindler adında bir iş adamının binden fazla yahudiyi nasıl kurtardığını ve günümüzün Schindler'in Yahudileri'ni konu ediniyor. İçeriği bakımından biyografi, tarih ve dramın işlendiği söylenebilir.

Film Yorumum

İlk olarak bir şey belirtmek istiyorum. Film 3 saat 15 dakika. Başta süresi çok uzun diye (benim gibi) ön yargılı olabilirsiniz. Fakat filmin uzun bir süreye sahip olmasına rağmen sürükleyici olduğunu söyleyebilirim. Dönemin yaşantısı, kıyafetleri, davranışları ve gerçekleri çok iyi bir şekilde yansıtılmış. Renkli görüntü teknolojisi olmasına rağmen siyah beyaz olarak yayınlanması filmin daha iyi anlaşılması adına güzel olmuş. 

Biraz duygusal biriyseniz filmin bazı sahnelerinde fazlasıyla üzüleceğinizi söyleyebilirim. Benim gibi duygusal değilseniz yine de ufaktan üzülüyorsunuz Schindler'in Listesi'nde. Filmdeki hiçbir oyuncuyu tanımıyorum. Ama herkes on numara beş yıldızlık bir performans sergilemiş, her anlamda.

Kısacası özetleyeyim; filmin başından sonuna kadar büyük bir emek verilmiş, zamanında Almanya'nın acımasızlığı ve yaşananlar çok iyi bir şekilde yansıtılmış. Bunu gerek filmin IMDB puanıyla gerekse de binlerce olumlu yorumlardan çıkarabilirsiniz.

Film Replikleri

Karanlıktaysan gölgen bile seni yalnız bırakır.
Öldürme yetkisine sahip olup da öldürmüyorsan güçlüsündür.
 Düşünün, çünkü henüz yasaklanmadı.

Yıldızlararası

İzlediklerim #12: Bu Hafta İzlediklerim

Film Konusu

Dünya'da yaşamın yavaş yavaş tükendiği zamanlar NASA, gizli bir şekilde alternatif yaşanabilir gezegen keşfetme çabalarındadır. Cooper adında eski bir uzay pilotu yer çekimi anomalisi tesadüfü ile kendisini bu gizli çalışmanın yapıldığı yerde bulur ve bir anda bu projenin pilotu olmak zorunda kalır. Cooper'ın solucan deliği, kara delik, beşinci boyut gibi birçok macerası ve kızıyla kurduğu güçlü bir ilişkiyle Dünyayı kurtarması işleniyor.

Film Yorumum

Matthew McConaughey her zaman beğendiğim bir oyuncu olmuştur. Filmi izlemeden öncesi bu filmde olduğunu bilmiyordum. Bana sürpriz oldu açıkçası ve filmi daha da ilgiyle izledim. Genel olarak filmi çok beğendiğimi söyleyebilirim ama filmde geçen bazı bilimsel terimlere hakim olmadığımdan dolayı kendimi eksik hissettim. Ayrıca akıllarda cevap bulamadığım birçok soru bıraktı Yıldızlararası. O soruları böylesine güzel bir filmden spoiler vermemek için buraya yazmayacağım. Zaten filmin ana konusu ve sonu, aklımda kalan soruların gereksiz olduğunu gösterdi.

Uzayın ne kadar muazzam bir yer olduğunu bu film ile bir kez daha pekiştirdim. Her ne kadar birçok yerinde beynim yansa da filmin sonu unutturdu hepsini. Eğer bu filmi izleyecekseniz, yalnızca bilim kurgu filmi olarak düşünmemenizi öneririm. Bilim kurgunun yanında sevgi ve dramın da olduğunu hatırlatayım.

Film Replikleri

Zamanı ve mekanı aşabilen tek şey sevgidir.
Ben bir fizikçiyim. Ölümden değil zamandan korkuyorum.
Eskiden gökyüzüne bakar, yıldızlar arasındaki yerimizi merak ederdik. Şimdi yere bakıp topraktaki yerimiz için endişeleniyoruz. 

Kingsman: Gizli Servis

İzlediklerim #12: Bu Hafta İzlediklerim

Film Konusu

Kingsman, gizli operasyonlar yapan bir örgüttür. Bir gün, kaza sonucu bir Kingsman ajanı ölür. Çocuğu ise babasız kalır. Yıllar geçer ve uyuşturucu, içki, hırsızlık derken büyük bir bataklığın içerisine girer. Daha sonra babasının ekibinden bir ajanın dikkatini çeker ve babası gibi Kingsman olmak için zorlu testlere tabi tutulur. Testlerden sonra bu küçük Kingsman, Dünya'nın nüfusunu azaltmak için zekice plan yapan kötü insanlara karşı gizli bir operasyonun içerisinde bulur kendini.

Film Yorumum

Bol aksiyonlu, vurmalı, kırmalı güzel bir film olmuş. Tüm bunların yanında replikleriyle güldüren komedi de olması filme ayrı bir hava katmış. Aslında film için söylenecek çok bir şey yok. Klasik siyah takım elbiseli ajan filmi. Ama film içerisindeki silahlar olsun, teknoloji olsun bu filme özel ve ilgi çekici. Ufak bir ipucu vereyim; kalkan ve silah görevini gören şemsiye, 50000 volt elektrik veren yüzük, hafıza kaybı yaşatan mermiler vs. oldukça şaşırtıcı. Böyle filmlerde mantık aramamak gerekiyor.

Film Replikleri

İnsanı insan yapan edeptir. Bu sözün anlamını bilir misiniz?
Başkasından üstün olmanın onurlu bir yanı yoktur. Asıl onur, kişinin eski hâlinden üstün olmasından gelir. 

Geçmişin Gölgesinde

İzlediklerim #12: Bu Hafta İzlediklerim

Film Konusu

Amerika'da beyaz siyah atışmasının had safhada olduğu dönemlerde Derek adında birinin babası siyahiler tarafından öldürülür. Bu olay karşısında siyahilere karşı aşırı bir şekilde öfkelenen Derek, azılı bir çetenin lideri konumundadır. Gördüğü siyahilere saldırıyor, dükkanlarını yağmalıyor ve birçok eziyet çektiriyorlardı. Bir gece belirli sebepten dolayı birkaç siyahi öldüren Derek hapsi boylar. Bu film de Derek'in hapis, çete ve aile yaşantısını dramatik bir şekilde anlatıyor.

Film Yorumum

Edward Norton da aynı Yıldızlararası filmindeki Matthew gibi beğendiğim oyunculardan ve bu filmde de sürpriz oldu kendisi. İlk olarak filmle ilgili tek kelime söylemek istiyorum, EF SA NE. Hayatın gerçeklerinden ders çıkarmamız gerektiğini çok iyi bir şekilde yansıtan film Geçmişin Gölgesi'nde. Hayatın birçok yerinde olan beyaz siyah ırkçılığını muazzam bir şekilde işlemiş. Bu ırkçılığın ne denli gereksiz ve acımasız olduğunu da.

Film diyip geçmeyin, hayatın gerçekleri bunlar ve Geçmişin Gölgesi'nde bu gerçekliği çok başarılı bir şekilde işlemiş. Edward Norton ve Edward Furlong mükemmel bir uyum içerisinde başarılı oyunculuk ortaya koymuş. Yarısı renkli yarısı siyah beyaz olan bu filmi izlemelisiniz diye düşünüyorum.

Film Replikleri

Şimdi dinleyin, zencilerden nefret edeceğiz,bugün yapacağımız sadece bu. Zencilerden nefret edeceğiz, oturup tüm gün zencilerden nefret edeceğiz. Zenci nedir bilmiyorum, yine de onlardan nefret ediyorum.
Öfke bir yüktür. Hayat sürekli kızgın yaşanmayacak kadar kısadır, buna kesinlikle değmez. Derek "Bir yazıyı alıntı ile bitirmek iyidir" der. Birileri zaten senin söyleyeceğini en iyi şekilde söylemiştir. Daha iyisini yapamıyorsan, onlarınkini alır ve yazını etkileyici bir şekilde bitirirsin. Seveceğinizi düşündüğüm birinden alıntı yapıyorum."Biz düşman değiliz, dostuz, düşman olmamalıyız, hırslarımız zorlayabilir ama yürek bağlarımızı koparamayız. Hafızamızın gizemli yolları tekrar aşıldığında canlanacak ve tabiatımızın iyi yönlerinin yanında olacaktır."

Son Sözler 

İzlediğim tüm filmler mi güzel, yoksa ben güzel filmleri mi seyrediyorum bilmiyorum. Ama gerçekten bu 4 film de kendi alanında çok güzeller. Ben izlerken çok keyif aldım, hem sevdiğim oyuncular vardı hem de sevdiğim konular işleniyordu. Eğer film arıyorsanız, sizlere buradaki filmlerden en az iki tanesini önerebilirim. Schindler'in Listesi ve Geçmişin Gölgesinde. İkisi de benzer konular, ırkçılık. Hayattan ders çıkarmamız gerekenleri güzel bir şekilde aktaran nadir filmlerden.

Yorumlar

Blogger: 12
  1. Schindler'ın Listesi'nin afişini görünce bile duygulandım Tek kelimeyle muhteşem bir film

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiş için biraz araştırdım ve bu afişin filmi en iyi şekilde yansıtacağını düşündüm. Evet mükemmel film.

      Sil
  2. Schindler'in Listesini izlemiştim mükemmel bir filmdi. Diğer filmleri izlemedim ama zamanım olursa onları da izlemek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Schindler'in Listesi'ne benzer Geçmişin Gölgesinde filmi ile başlayabilirsin abi. Ben bu iki filmi bayağı beğendim.

      Sil
  3. İlk üç filmi izledim ve tavsiye ettiklerim arasında. Özellikle Interstellar konusunda en iyilerden... Schindler'in Listesi de iyi bir film ama klasik "biz masumuz, bize bak ne yaptılar" tarzı bir film. Masumu oynayanların hiç de masum olmadıklarını biliyoruz, zaten. Fakat izlenilmesi gereken filmler arasında olduğu bir gerçek :) Gizli Servis'i izlerken eğlenmiştim, ardından hemen tavsiye yayını yapmıştım. Vizyonda da güzel filmler var şu sıralar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Schindler'in Listesi'ni eziyet gören insanlar düşüncesiyle izledim. Yoksa dediğin gibi masumu oynayanlar hiç de masum değil. Gizli Servis aslında şaşırttı beni. Oyuncu kadrosunu bilmiyordum ve IMDB puanı yüksekti. Pek bir beklentim de yoktu ama bayağı beğendim. Bu arada son filme de bir göz at derim.

      Vizyonda olan filmlerden Mumya'yı izlemeyi düşünüyorum, fırsatım olursa.

      Sil
  4. Çok fazla film izleme fırsatım olmuyor ama "Schinler'in Listesi" filmini izlemiştim. ilk başlarda tam dikkatimi verememiştim ama bir süre sonra işimi bırakıp heyecanla izledim diyebilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence boş zamanlarında film izle derim. Schindler'in Listesi güzel filmdi. Konuyu beğendiğim için dikkat vermeme gibi bir sorunum olmadı.

      Sil
  5. Interstellar ve Kingsman'ı çok beğenmiştim izlediğimde. Geçenlerde hocalarımdan biri Interstellar'ı 15 defa izlediğini söyledi ve iyi derecede liner cebir, fizik gibi konularda bilgisi olmayanların filmi tamamiyle anlayamıyacağını söyledi. ınterstellar, son zamanlarda izlediğim en ilgi çekici filmdi gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir filmi 15 defa izlemek tüm sahnelerini ezberlemek demektir. Evet, cebir ve fizik gibi konuları bilmek gerekli ama (benim gibi) bilmeyenler için de keyifli bir film Interstellar. Bence Başroldeki Matthew, filmi ilgi çektiren kişi. Diğer oynadığı filmlere de bak istersen.

      Sil
  6. İnterstellar için herkesin görüşü olumlu ve pozitif. Uzaya ilgili biri olarak bu filmi ilk fırsatta izlemek istiyorum. Bu arada harika bir içerik hazırlamışsın kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmene sevindim, teşekkür ederim. Bir an önce izle derim filmi.

      Sil

Ad

1. Cilt,1,100,1,1080P,1,11.22.63,1,12 Kızgın Adam,1,2018,1,4. Sezon,1,44. Çocuk,1,A Thousand Kisses Deep,1,Aksiyon Filmleri,3,Alcatraz'dan Kaçış,1,Alexa,2,Amelie,1,Analiz,1,Android,14,Android Haberleri,1,Android İpuçları,2,Android Uygulamaları,10,Animasyonlu İndirme Butonu,1,Anket,1,Antonio Banderas,1,Antremanlarla Matematik,1,Apk,2,Apk İndir,2,Arama Açıklaması,1,Arama Motorları,1,Araştırma,1,Arı,1,Ayrton Senna,1,Bana Dair,76,Base,1,Başarı,1,Başlık Efekt,1,Blog,2,Blog Keşif Etkinliği,1,Blog Nasıl Açılır?,1,Blogger,58,Blogger Eklentileri,18,Blogger Eklentisi,1,blogger haberleri,1,Blogger İpuçları,18,Blogger İstatistikler Widget'ı,1,Blogger Nedir,1,Blogger Sayfa Kaydırma Efekti,1,Blogger Sorunları,1,Blogger Tavsiyeleri,1,Blogger Temaları,6,Blogger Widget'ları,7,Blogger Yedekleme,1,Boks,1,Buton,2,camera,1,Can Dostum,1,Checker Gmail,1,Child 44,1,Chroma Keyboard,1,Cillian Murphy,1,Clev Note,1,CSS,2,Deadpool,1,Deadpool İndir,1,Diğer Kategoriler,10,Dinlediklerim,5,Dives İkon,1,Dizi,1,Dizi Replikleri,1,Drama Filmleri,3,Drop Caps,1,Duvar Kağıtları,1,Düşünce,1,Editörün Seçtikleri,4,Eklenti,2,Elementary,1,Etkileşim,1,Etkinlik,1,exi2.net,1,Fabrizio De André,1,Facebook,1,Film,6,Film İncelemesi,1,Film Puanlama,1,Film Replikleri,2,Filmler,6,First Character,1,First Letter,1,Flat İcon,1,Font,1,Forever,1,Formula 1,1,Forrest Gump,2,Frank Sinatra,1,Fringe,3,Galeri,5,Gary Oldman,1,Geçmişin Gölgesinde,2,Gerilim Filmleri,2,GetSiteControl,2,Google,2,Google Chrome,2,Google Fonts,1,Google Friend Connect,1,Google Plus,1,Google+,1,Google+ Toplulukları,1,Görsel,2,Guadalupe Pineda,1,Hayal Gücü Yüksek Sorular,1,Hayat ve Düşünce,1,Historia De Un Amor,1,HTML,2,Hugh Jackman,1,Instagram,1,Intoucheables,1,İcon,1,İkon Paketleri,1,İndex,1,İndir,4,İndirme Butonu,1,İnfografik,1,İstatistikler,1,İzlediklerim,20,Kalıcı Bağlantı,1,Kaliteli Blogger Eklentileri,1,Kaptan Amerika Kahramanların Savaşı,1,Kim Bu Semih,1,Kimdir,1,Kingsman: Gizli Servis,1,Kişisel Blog,9,Kişisel Yazılar,43,Kitap,1,Kullandıklarım,5,Launcher,1,Leonard Cohen,1,Logan,1,Logo Efekt,1,Lost in Translation,1,Material,2,Material Design,3,MeloCloud+ Music Player,1,Meta Açıklaması,1,Mijia Quartz Watch,1,Mim,10,Minimal Design,1,Mobil,2,Mobil Uyumlu Blogger Temaları,1,Muhammad Ali,1,Muhammad Ali Sözleri,1,Muhammad Ali'nin Hayatı,1,Müzik,7,Müzisyen,1,Nah Neh Nah,1,Nasıl Yapılır,5,Nasıl Yapılır?,3,Nedir,3,OGInstagram,1,Okuduklarım,2,Osmia Avosetta,1,Önemi,1,Öp Evlen Uçurumdan At,1,Özel Başlık Etiketleri,1,Paris'te Gece Yarısı,1,Paylaşım,1,PC,2,PC Uygulamaları,1,Peaky Blinders,2,Peppino Gagliardi,1,Pocket,1,Popüler Yayınlar,1,Radiogram,1,Radyo,1,Renato Carosone,1,Replikler,2,Repo Men,1,Resim ve Video,1,Resimli İndirme Butonu,1,Responsive,2,Robots txt,1,Rodrigo Amarante,1,Romantik Filmler,1,Root,2,Satın Aldıklarım,1,Schindler'in Listesi,2,Scroll Smooth,1,SEO,3,SEO Ayarları,1,Shareaholic,1,Shareit,2,Sherlock,3,Sherlock Holmes,1,Sıralama,1,Sinema,1,Site Haritası,1,Social Meter,1,Sosyal Medya,2,Soundcloud,1,Sözler,1,Spor,1,Sting,1,Tasarım,1,Tavsiyelerim,1,Teknoloji,1,Tema,1,Template Clue,1,The Blacklist,1,The Mentalist,2,The Mentalist Replikleri,1,The Pianist,1,Tom Hardy,2,Tozlu ve Yıkık Blog,1,True Detective,2,Tuyo,1,TVShow Time,2,Uygulama,1,Ücretsiz İkon,1,Üst Sıralara Çıkmak,1,Vaya Con Dios,1,Video,2,Videolar,1,Website,1,WhatFont,1,Woorank,1,Word Count,1,Wordpress,1,Xiaomi,1,Yabancı Diziler,9,Yabancı Radyo,1,Yardımlaşma,1,Yayın Ayarları,1,Yaz Tatili,1,Yazar Olmak,1,Yazı,2,Yazı Kutusu,1,Yazı Yazmak,1,Yıl Dönümü,1,Yıldız Sıralamalı,1,Yıldızlararası,1,Youtube,1,Ziyaretçi Trafiği,1,
ltr
item
Semih Keçecioğlu - Kişisel Blog: İzlediklerim #12: Bu Hafta İzlediklerim
İzlediklerim #12: Bu Hafta İzlediklerim
İzlediklerim serisinin 12.si. Schindler'in Listesi, Yıldızlararası, Kingsman: Gizli Servis ve Geçmişin Gölgesinde filmleri hakkında bilgileri, yorumlarımı ve replikleri içerir.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj-HVpPMzriQrSr65e7JuJvhz2HduFKETWwznLIze48se1NYnodEV1UBS42W0nLe1XdSkLTAJIyVr5yKoR1835YzGiI76ccjnEzG0j4f6c13nx93SGVl7kUC1sWbCGMo2rWfSnkzzMj6NI/s640/%25C4%25B0zlediklerim+12+Bu+Hafta+%25C4%25B0zlediklerim.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj-HVpPMzriQrSr65e7JuJvhz2HduFKETWwznLIze48se1NYnodEV1UBS42W0nLe1XdSkLTAJIyVr5yKoR1835YzGiI76ccjnEzG0j4f6c13nx93SGVl7kUC1sWbCGMo2rWfSnkzzMj6NI/s72-c/%25C4%25B0zlediklerim+12+Bu+Hafta+%25C4%25B0zlediklerim.png
Semih Keçecioğlu - Kişisel Blog
https://semihkececioglu.blogspot.com/2017/07/izlediklerim-12-bu-hafta-izlediklerim.html
https://semihkececioglu.blogspot.com/
https://semihkececioglu.blogspot.com/
https://semihkececioglu.blogspot.com/2017/07/izlediklerim-12-bu-hafta-izlediklerim.html
true
3247702708061337910
UTF-8
Tüm yazılar yüklendi. Hiçbir yazı bulunamadı. Tümünü Gör Devamını Oku Yanıtla Yanıtlamaktan Vazgeç Sil Yazan: Ana Sayfa Sayfalar Yazılar Tümünü Gör BENZER YAZILAR Etiket Arşiv Ara Tüm Yazılar Bulunamadı Geri Ana Sayfa Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisas Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis Mayıs Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara şimdi 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago 5 haftadan uzun bir süre önce Takipçiler Takip Et Premium STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm kodları kopyala Tüm kodları seç Tüm kodlar kopyalandı Çalışmazsa CTRL+C kombinasyonunu kullan Table of Content