Mayıs 2020 Yeni Blogger Güncellemeleri

Mayıs 2020 itibarı ile Blogger'a gelen güncellemeler ve Material Design görünümü hakkında bilgilendirme yazısı.

Mayıs 2020 Yeni Blogger Güncellemeleri
Değişim, hayatımızın kaçınılmaz kavramlarımdan bir tanesidir. Bilirsiniz ki Heraklitos, "Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir." diyerek tarihe geçmiş ve bu kavramı mükemmel bir şekilde özetlemiştir. İşte yakın bir zamanda Blogger da bu değişim kavramının gerçekliğine kavuştu. Ekim 2019'da yarım olarak gelen güncellemelere yeni güncellemeler daha eklenerek neredeyse Blogger arayüzü nihai sonuca ulaştı. 

Bir önceki gelen güncellemeler için aşağıdaki yazıma göz atabilirsiniz. Yine de hatırlatmamda fayda var, Ekim 2019'da mobil uygulama, istatistikler, yorumlar, düzen ve tema kısımları Material Design anlayışı ile güncellenmişti.

Yapılan yarım güncellemelerden sonra bazı tahminlerde bulunarak, Blogger'ın tamamıyla Material Design'a sahip olabileceğini, yazı editörünün değişebileceğini ve hâlen gerçekleşmemiş birkaç şeyden daha bahsetmiştim. Bu tahminleri yapmak çok da zor değildi açıkçası. Ekim 2019'dan Mayıs 2020'ye kadar geçen zamanda ayrıca "Okuma Listesi" kısmı yalnızca tasarım olarak değişti. Beklentilerimin arasında daha işlevsel olması vardı. 

Mayıs 2020 itibarı ile "Yayınlar", "Sayfalar" ve yazı editörü baştan aşağıya yenilendi ve işlevsel bazı özellikler de eklendi.

Yayınlar

Yayınlar kısmının tasarımı baştan aşağıya yenilenerek daha ferah görünüme kavuşturulmuş. Bunun dışında işlevselliği artıracak bir şey yok gibi gözüküyor. Yalnızca arama kısmı için bazı filtreleme parametreleri eklenmiş. 
Blogger'da Mayıs 2020 itibarıyla gelen yeni güncellemeler hakkında bir yazı.
Blogger Yeni Yayınlar Görünümü
Ayrıca 1-10, 1-25, 1-50, 1-100 arası yayınları gösterme filtresi yayından kalkmış. Neden kaldırıldığını ve amaçlarının ne olduğunu açıkçası hiç anlamadım.

Sayfalar

Yayınlar kısmında olduğu gibi "Sayfalar" kısmının tasarımı baştan aşağıya yenilenmiş. Daha önce yer almayan arama kısmı eklenerek yayınlar kısmındaki arama parametrelerin aynısı da kullanılabilir hâle gelmiş. Ekstra eklenen başka bir şey gözlemleyemiyorum.
Blogger'da Mayıs 2020 itibarıyla gelen yeni güncellemeler hakkında bir yazı.
Blogger Yeni Sayfalar Görünümü
Ayrıca yine yayınlar kısmında olduğu gibi; 1-10, 1-25, 1-50, 1-100 arası yayınları gösterme filtresi yayından kalkmış.

Yazı Editörü

En köklü değişikliklerin bu kısımda yer aldığını söyleyebilirim. Yazı editörünün yine diğerlerinde olduğu gibi baştan aşağıya tasarımı yenileniş. Yazı yazılan alan genişlemiş ve birkaç özellik gelmiş. Bu özellikler:
  • Metin ve metin arka plan renkleri Material Design renkleri ile güncellenmiş. Yazı düzenini sağlama amaçlı girinti oluşturma ve bu girintiyi istediğimiz gibi genişletip daraltma imkanı sağlanmış.
  • Link bağlamanın yanında "Anchor Oluştur" seçeneği eklenerek yazı ve başlıklara otomatik olarak ID vermemiz olanaklaşmış. Daha önceden bunu manuel olarak yapmamız mümkündü ama basite indirgemek her zaman daha iyidir.
  • Yazı ve sayfalarda basit bir şekilde tablo oluşturmamıza olanak sağlayan "Tablo" butonu eklenmiş.
  • Seçilen bir metni kod çerçevesine almamıza imkan sağlayan "Kod olarak biçimlendir" butonu eklenmiş. 
  • Yazıların satır aralığını ve konumunu (sağdan sola yazılan alfabeler için) değiştirebileceğimiz butonlar eklenmiş.
  • HTML kısmındaki kodlar daha temiz ve minimal bir görünüme kavuşmuş.
Blogger'da Mayıs 2020 itibarıyla gelen yeni güncellemeler hakkında bir yazı.
Blogger Yeni Yazı Editörü Görünümü
Fakat tüm bunların yanında yazı içerisinde görsel olarak "webp" formatı artık desteklenmiyor. Ümit ediyorum ki bu bir hatadır. Çünkü sayfa hızı optimizasyonu için Google'ın bizzat önerdiği bir görsel formatıydı. Az önce bu yazıya "webp" formatında olan bir görsel yüklerken fark ettim bu durumu. Şimdi ise yazımı bitirdikten sonra eski görünüme dönüp görsellerimi yükleyeceğim... 

Görüşlerim ve Son Sözler

Her ne kadar geç olsa da Google Blogger için aşamalı olarak tasarım anlamında benim de çok beğendiğim Material Design'a geçti ve birkaç yeni özellik ekledi. Fakat bu tasarım anlayışının Blogger'a uygulanma şekli bana çakma geldi açıkçası. Yani bir Google Fonts, Search Console, Analytics ya da Adsense değil görünüm olarak. Yine de olan tüm yeniliklerden kısmen memnunum.

Hâlâ daha eksiklikler ve beklentiler var. Umarım tüm güncellemeler faaliyete geçtiğinde kullanıcıyı memnun eden güzel bir şey çıkar ortaya ama şahsen bunun olacağını pek düşünmüyorum, öyle hissediyorum.

  • [message]
    • ##info## Bilgilendirme
      • Güncellemeler aşamalı olarak kullanıcılara sunulduğundan "Yeni Blogger'ı deneyin" butonuna tıklamanıza rağmen Blogger eski görünüme sahip olabilir. Hiç beklemeden yeni güncellemeleri görüntülemek için draft.blogger.com adresinden Blogger'a giriş yapabilirsiniz.
Zaten daha önceden de biraz bahsetmiştim ama şimdilik aklıma gelen ve Blogger'a eklenmesini istediğim şeylere bir kez daha değineceğim. 
  • Kazançlar ve Ayarlar kısmının da Material Design'a kavuşarak Blogger'ın nihai görünümüne kavuşması.
  • Eklenti desteği
  • Yeni modern temalar
  • Özellikle "Ayarlar" ve "Okuma Listesi" olmak üzere tüm sekmelere daha işlevsel özellikler.
  • ...
Sizler Mayıs 2020 ile birlikte gelen yeni Blogger güncellemeleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Beklentileriniz neydi, ne oldu? Bunlara ek görüşleriniz ve beklentileriniz nedir? Cevaplarınızı yorum kısmında belirtebilirsiniz.

Yorumlar

Blogger: 32
  1. Çok güzel ve detaylı bir anlatım olmuş. Bloğumda bu konuya yer verdim ve linkini bıraktım. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. Yazınıza bakmak için blogunuza geleceğim.

      Sil
    2. Bloğu bazı sebeplerden dolayı sıfırladım. Son yayınımda bu konudan bahsettim tekrar uğrarsan sevinirim.

      Sil
  2. Görünüm olarak beğendim ben de. Ancak eklenti olarak yeni şeyler koymaları gerekiyor, çok daha kullanışlı ve modern özellikler bekliyorum ancak şimdiye kadar gelmedi. Yine de değişim güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelmesi de zor gibi, açık kaynaklı olmadığı için... Bekliyoruz bakalım. Bu değişimler gelecek değişimlerin habercisi olsun.

      Sil
  3. Alışılması güç şeyler gibi gelmedi bana 😇

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle değil. Çünkü radikal pek bir şey yok. Yalnızca tasarım anlayışı üzerine durulmuş.

      Sil
  4. Emeğinize sağlık. Bazı yabancı Bloggerların yazılarını da okudum, aklın yolu bir. Yönetim panelinden ziyade son kullanıcı bizmişiz gibi bir tasarım ortaya çıkmış. Umarım daha kullanışlı bir sonuç ortaya çıkar geri bildirimlerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. Ben de daha iyi bir şeyler çıksın istiyorum tabii ki. Dediğiniz gibi aslında çok da detay içermiyor yönetim paneli(!) Geri bildirimlerimizle şimdilik oluşabilecek en iyi Blogger görünümü için katkıda bulunabiliriz. Search Console'a neler yaptıkları aşikar.

      Sil
  5. bakalım nasıl olacak bu Yeni sürüm ben eski sürüm daha iyi diyorum alıştığım için sanırım 😊 ... emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir zaman sonra alışkanlıklarımızı bırakıp yeniliğe ayak uydurmak zorundayız. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  6. İnternet siteniz çok güzel severek hergun okuyorum ☺️

    YanıtlaSil
  7. Son güncelleme kullanışsız ve uzman kullanıcı için berbat olmuş. Umarım bir an önce düzeltirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda betada olduğunu unutmamak gerekir. Uzman kullanıcılar için berbatlaşan şey nedir?

      Sil
  8. Ilk etapta alışamadım ama şimdi anliyorum ki tam bilmediğim için tepki veriyormuşum:)
    Şimdi böyle detaylı yazılar okudukça daha iyi kavradığımi söyleyebilirim.
    Yayın kısmını çok işlevsel bulmadım ben yani eskisi daha iyiydi sanki..Umarım zamanla alışırız..
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mecbur alışacağız. Editör kısmında yenilikler de var, kaldırılanlar da. Umarım son hali Blogger kullanıcılarının yararına olur.

      Sil
  9. Güzel bir inceleme olmuş. teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Google'ın blogger kullanıcılarını unutmadığını öğrenmek iyi oldu , ben umursamıyor sanıyordum blogger'ı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zamandır kayda değer bir şey yoktu ne yazık ki...

      Sil
  11. Merhaba Semih kardeşim, blogunu severek takip ediyorum ve blogum'da Blog Listeme ekledim. Ziyaret edebilir misin acaba nerde ne yapmak gerektiği konusunda, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, takip ve listeye eklediğiniz için teşekkür ederim. Güzel bir tema seçmişsiniz. Fakat bazı yerlerde Türkçe olmayan kelimeler mevcut onları düzeltebilirsiniz. Ayrıca menü ve widget başlıklarında büyük i harfleri gözükmüyor. Bununla ilgili gün içerisinde yayınlacanacak olan yazıma göz atabilirsiniz.

      Sil
  12. Aynen ben de senin gibi düşünüyorum. Daha tam alışamadığım için eskisini kullanıyorum. Umarım dediğin gibi güncellenmeler gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de beni rahatsız eden bir duruma kadar yeni versiyonu kullanıyorum sonrasında eskiye dönüp işimi hallettikten sonra yeni versiyona geçiyorum. Nihai sürüm umarım herkesi mutlu eder.

      Sil
  13. Tasarım biçimi çok değişmiş ama bana biraz dağınık geldi. Her ne kadar Ana blogum Wordpress'te olsa da alt etki alanlarını, sunucu kaynaklarını sömürmemesi ve veri tabannı şişirmemesi için, Blogger'da kullanmaya başladım. Yeni tasarımda ikinci sorunum etiketler. Yayın içinde yazdığım etiketler uygulanmıyor. Kaydedip, yayınladıktan sonra, yayınlar panelindeki menüden tekrar etiketleri yazıp kaydedince etiktler gözüküyor. Blogu silip yeniden mi açsam diye düşünüyorum. Çok hata almaya başadım. Başlamasan silip yenisini açmalı mıyım? Etiket ve görsellerin ön izlemesinde hatalar alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wordpress'e geçtin fakat bir parçan hala Blogger'da :D Gerçekten de yeni tasarım biraz dağınık, dilerim nihai sürümde daha derli toplu ve işlevsel bir sonuç çıkar ortaya. Etiketlerle ilgili ben bir sorun yaşamadım. draft.blogger.com adresinden giriş yapıp deneyebilir misin?

      Sil
  14. Merhabalar.
    Blogger'in yaptığı yeniliklerle ilgili bilgilendirme ve paylaşımınız çok mükemmel olmuş. Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Benim de izleyiciler eklentisi ile ilgili bir eksikliğini buradan duyurmama müsaade edersiniz diye düşünerek hemen konuya geçmek istiyorum. Eskiden izleyiciler eklentisi amacına yönelik hizmet vermekle birlikte bundan daha iyi ve daha güzeldi. Sayfalarımızdaki izleyiciler eklentisine üye olan bir ziyaretçiye profil bilgisinden ulaşmak mümkün değil. Profil bilgilerinde takip ettiği blog listesi var ama, kendi blog sayfasının adresi yok. Bu durumdan şikayetçi olan o kadar çok Blogger var ki, benim bile blog sayfamda bu konu ile ilgili birkaç paylaşımım var. Bu durumu Blogger yetkililerine nasıl duyururuz bilemiyorum?
    Selam ve muhabbetle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz durum kesinlikle can sıkıcı ve amacına yönelik çalışmıyor. Oradan takip eden kişilerin bloglarını fotoğrafın üzerine gelindiğinde gözüken isim ile bulmaya çalışıyorum fakat bu her zaman işlemiyor. Bu konuyu Blogger ın geri bildirim kısmında şikayet olarak bildirebiliriz.

      Sil
  15. İletişim formunda da genel bir sorun var. Blogger'da stabil bir iletişim formunun olmaması can sıkıcı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! Arada bir bozuluyor ve bu can sıkıyor.

      Sil

Ad

1. Cilt,1,100,1,1080P,1,11.22.63,1,12 Kızgın Adam,1,2018,1,4. Sezon,1,44. Çocuk,1,A Thousand Kisses Deep,1,Aksiyon Filmleri,3,Alcatraz'dan Kaçış,1,Alexa,2,Amelie,1,Analiz,1,Android,14,Android Haberleri,1,Android İpuçları,2,Android Uygulamaları,10,Animasyonlu İndirme Butonu,1,Anket,1,Antonio Banderas,1,Antremanlarla Matematik,1,Apk,2,Apk İndir,2,Arama Açıklaması,1,Arama Motorları,1,Araştırma,1,Arı,1,Ayrton Senna,1,Bana Dair,76,Base,1,Başarı,1,Başlık Efekt,1,Blog,2,Blog Keşif Etkinliği,1,Blog Nasıl Açılır?,1,Blogger,58,Blogger Eklentileri,18,Blogger Eklentisi,1,blogger haberleri,1,Blogger İpuçları,18,Blogger İstatistikler Widget'ı,1,Blogger Nedir,1,Blogger Sayfa Kaydırma Efekti,1,Blogger Sorunları,1,Blogger Tavsiyeleri,1,Blogger Temaları,6,Blogger Widget'ları,7,Blogger Yedekleme,1,Boks,1,Buton,2,camera,1,Can Dostum,1,Checker Gmail,1,Child 44,1,Chroma Keyboard,1,Cillian Murphy,1,Clev Note,1,CSS,2,Deadpool,1,Deadpool İndir,1,Diğer Kategoriler,10,Dinlediklerim,5,Dives İkon,1,Dizi,1,Dizi Replikleri,1,Drama Filmleri,3,Drop Caps,1,Duvar Kağıtları,1,Düşünce,1,Editörün Seçtikleri,4,Eklenti,2,Elementary,1,Etkileşim,1,Etkinlik,1,exi2.net,1,Fabrizio De André,1,Facebook,1,Film,6,Film İncelemesi,1,Film Puanlama,1,Film Replikleri,2,Filmler,6,First Character,1,First Letter,1,Flat İcon,1,Font,1,Forever,1,Formula 1,1,Forrest Gump,2,Frank Sinatra,1,Fringe,3,Galeri,5,Gary Oldman,1,Geçmişin Gölgesinde,2,Gerilim Filmleri,2,GetSiteControl,2,Google,2,Google Chrome,2,Google Fonts,1,Google Friend Connect,1,Google Plus,1,Google+,1,Google+ Toplulukları,1,Görsel,2,Guadalupe Pineda,1,Hayal Gücü Yüksek Sorular,1,Hayat ve Düşünce,1,Historia De Un Amor,1,HTML,2,Hugh Jackman,1,Instagram,1,Intoucheables,1,İcon,1,İkon Paketleri,1,İndex,1,İndir,4,İndirme Butonu,1,İnfografik,1,İstatistikler,1,İzlediklerim,20,Kalıcı Bağlantı,1,Kaliteli Blogger Eklentileri,1,Kaptan Amerika Kahramanların Savaşı,1,Kim Bu Semih,1,Kimdir,1,Kingsman: Gizli Servis,1,Kişisel Blog,9,Kişisel Yazılar,43,Kitap,1,Kullandıklarım,5,Launcher,1,Leonard Cohen,1,Logan,1,Logo Efekt,1,Lost in Translation,1,Material,2,Material Design,3,MeloCloud+ Music Player,1,Meta Açıklaması,1,Mijia Quartz Watch,1,Mim,10,Minimal Design,1,Mobil,2,Mobil Uyumlu Blogger Temaları,1,Muhammad Ali,1,Muhammad Ali Sözleri,1,Muhammad Ali'nin Hayatı,1,Müzik,7,Müzisyen,1,Nah Neh Nah,1,Nasıl Yapılır,5,Nasıl Yapılır?,3,Nedir,3,OGInstagram,1,Okuduklarım,2,Osmia Avosetta,1,Önemi,1,Öp Evlen Uçurumdan At,1,Özel Başlık Etiketleri,1,Paris'te Gece Yarısı,1,Paylaşım,1,PC,2,PC Uygulamaları,1,Peaky Blinders,2,Peppino Gagliardi,1,Pocket,1,Popüler Yayınlar,1,Radiogram,1,Radyo,1,Renato Carosone,1,Replikler,2,Repo Men,1,Resim ve Video,1,Resimli İndirme Butonu,1,Responsive,2,Robots txt,1,Rodrigo Amarante,1,Romantik Filmler,1,Root,2,Satın Aldıklarım,1,Schindler'in Listesi,2,Scroll Smooth,1,SEO,3,SEO Ayarları,1,Shareaholic,1,Shareit,2,Sherlock,3,Sherlock Holmes,1,Sıralama,1,Sinema,1,Site Haritası,1,Social Meter,1,Sosyal Medya,2,Soundcloud,1,Sözler,1,Spor,1,Sting,1,Tasarım,1,Tavsiyelerim,1,Teknoloji,1,Tema,1,Template Clue,1,The Blacklist,1,The Mentalist,2,The Mentalist Replikleri,1,The Pianist,1,Tom Hardy,2,Tozlu ve Yıkık Blog,1,True Detective,2,Tuyo,1,TVShow Time,2,Uygulama,1,Ücretsiz İkon,1,Üst Sıralara Çıkmak,1,Vaya Con Dios,1,Video,2,Videolar,1,Website,1,WhatFont,1,Woorank,1,Word Count,1,Wordpress,1,Xiaomi,1,Yabancı Diziler,9,Yabancı Radyo,1,Yardımlaşma,1,Yayın Ayarları,1,Yaz Tatili,1,Yazar Olmak,1,Yazı,2,Yazı Kutusu,1,Yazı Yazmak,1,Yıl Dönümü,1,Yıldız Sıralamalı,1,Yıldızlararası,1,Youtube,1,Ziyaretçi Trafiği,1,
ltr
item
Semih Keçecioğlu - Kişisel Blog: Mayıs 2020 Yeni Blogger Güncellemeleri
Mayıs 2020 Yeni Blogger Güncellemeleri
Mayıs 2020 itibarı ile Blogger'a gelen güncellemeler ve Material Design görünümü hakkında bilgilendirme yazısı.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjgKnPGBjtSM5U8nG1nAdJtzi_Bu6AXHT4JYL_4fJ6blkcBNWAam8YjmPkUvdWnahbGVOWQ2R32V3_r-DvhIlv6ksj5BluQa2NjWdyU3z83Kav7UUe9MwR5vK0pdFujsw0s5nZSNdcMVe4/s640/May%25C4%25B1s+2020+Yeni+Blogger+G%25C3%25BCncellemeleri.webp
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjgKnPGBjtSM5U8nG1nAdJtzi_Bu6AXHT4JYL_4fJ6blkcBNWAam8YjmPkUvdWnahbGVOWQ2R32V3_r-DvhIlv6ksj5BluQa2NjWdyU3z83Kav7UUe9MwR5vK0pdFujsw0s5nZSNdcMVe4/s72-c/May%25C4%25B1s+2020+Yeni+Blogger+G%25C3%25BCncellemeleri.webp
Semih Keçecioğlu - Kişisel Blog
https://semihkececioglu.blogspot.com/2020/05/mayis-2020-yeni-blogger-guncellemeleri.html
https://semihkececioglu.blogspot.com/
https://semihkececioglu.blogspot.com/
https://semihkececioglu.blogspot.com/2020/05/mayis-2020-yeni-blogger-guncellemeleri.html
true
3247702708061337910
UTF-8
Tüm yazılar yüklendi. Hiçbir yazı bulunamadı. Tümünü Gör Devamını Oku Yanıtla Yanıtlamaktan Vazgeç Sil Yazan: Ana Sayfa Sayfalar Yazılar Tümünü Gör BENZER YAZILAR Etiket Arşiv Ara Tüm Yazılar Bulunamadı Geri Ana Sayfa Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisas Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis Mayıs Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara şimdi 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago 5 haftadan uzun bir süre önce Takipçiler Takip Et Premium STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm kodları kopyala Tüm kodları seç Tüm kodlar kopyalandı Çalışmazsa CTRL+C kombinasyonunu kullan Table of Content