Mim #2: Kişisel Blog Yazarları Ne Düşünüyor?

Blogumun 2. mimi


Merhabalar,4 gün aradan sonra tekrar yazıyorum. Aylardır ortalıkta dolaşan ve kimin başlattığını bilmediğim "Kişisel Blog Yazarları Ne Düşünüyor?" başlıklı yazıya, sağ olsun bu aralar sık sık karşılaştığım blog yazarı +Serhat Ocak mimlemiş.

Bu mimi farklı bir çok blogda gördüğüm zaman "Amma da uzunmuş, bu kadar uzun yazmaya üşenirim ben!" diye tepki vermiştim ve şimdi korktuğum başıma geldi :) Buradaki yazıma tıklayarak bir önceki yanıtladığım mime ulaşabilirsiniz. Fazla uzatmadan sorulara geçeyim ben.

1. Blogla tanışman nasıl oldu?

Bundan yaklaşık 2 sene öncesi, Android bloglarından oyun ve uygulama araştırıp indirirdim (reklam olmasın diye blogu paylaşmayacağım). Aklıma bir fikir geldi ve "Ben de kendi Android blogumu açmak istiyorum." diyerek kendi blogumu açmaya karar verdim. Daha önceden ne bir yazı okumuştum ne de Blogger'ı duymuştum. Fakat daha önceden duymuş gibi kendimi Blogger'da blog oluştururken buldum.

2. Neden blog yazıyorsun?

Yazmayı sevdiğimden yazıyorum, artık alışkanlık haline gelmiş. İnsanlara tecrübelerimi, bildiklerimi, öğrendiklerimi ve kafama eseni yazıyorum. Burada yazdığım yazıdan bir kişi bile faydalansa mutlu olurum.

3. Yakın çevrenizdeki insanlara blogunuzdan bahsediyor musunuz?

Pek de bahsediyorum diyemem ama yalnızca aileme ve sınıf arkadaşlarıma bahsetmiştim. Belki ileride cesaret patlaması yaşayarak, her önüme gelene bahsedebilirim.

4. İlk yazınızla son yazınız arasında ne gibi fark var?

Dünya kadar fark var. İlk yazılarımda tamamen kopyala yapıştır yapardım. Hatta Blogger'da Türk kullanıcılar bloguma girmez diye İngilizce yazıları kopyalıyordum. Yazıyı geçtim indirilecek linki bile farklı sitelerden kopyala yapıştır yapıyordum, Allah affetsin. Tabi bilinçsizce ve acemice bir davranıştı ama şuan böyle yapmıyorum tabi ki. Tamamen kendime özgün yazılar paylaşıyorum ve bunun bilincindeyim. Daha önceden daha çok yazım ve imla yanlışı yaptığımı düşünüyorum fakat şimdi bu gibi konulara dikkat ediyorum.

5. Blog yazmak yaşantınıza neler kattı?

Yeni kişiler, yeni bloglar, yeni ortamlar ve daha birçok şey kattı. Çok önceden yazdığım yazılara yorum gelmeyince üzüntü kattı. Bu sebeple yazdığım 100'lerce yazıyı silmiş olabilirim. Sonraları Google+ üzerindeki topluluklarında paylaşılan bir yazıya yorum yaptıktan sonra, yorum yaptığınız blogun sahibinin sizin blogunuza gelip yaptığı yorumla beraber sevinç, mutluluk kattı (saçma bir cümle oldu biliyorum).

6. Hangi kaynaklardan ilham alıyorsun?

Kendi tecrübelerim, yabancı bloglar, izlediğim film ve diziler, okuduğum kitaplardan ilham alıyorum. Google amcayı da unutmamak lazım. Hatta Google'dan herhangi bir görsel indirip, görsele bakarak "Ne yazsam?" diye düşündüğüm oluyor.


7. Diğer blog sahipleriyle iletişim kuruyor musun?

Google+ topluluklarından, bloglardaki yorumlardan ve bloglarda bulunan iletişim formlarından diğer blog sahipleriyle iletişim kuruyorum. Hangouts ve Facebook sayfasından 1'er mesaj aldığımı da söylemekte fayda var.

8. Rahatsız olduğun bir konu var mı?

İlk olarak yazılarıma fazla yorum gelmemesi. Sadece birkaç tane geliyor. Bazı bloglara bakıyorum da 10'larca yorum geliyor, nasıl başarıyorlar anlamıyorum. Arada çekiliş, etkinlik vs. görüyorum, blog sahibi yok şurdan takip et, yok arkadaşlarına haber ver gibi birçok isteklerde bulunuyorlar. Ne gerek var yapmayın şöyle şeyler.

9. Yakın arkadaşlarınıza blog yazmalarını önerir misiniz?

Öneririm tabi, neden önermeyeyim? Fakat 1 ay sonra bırakacaklarsa hiç başlamasınlar daha iyi. Bir de öncelik amacı para kazanmak olacaksa hiç değil yazmak, önlerinden bile geçmesinler. Ama genel olarak yazmak güzeldir yani, herkesin kişisel bir blogu olmalı.

Son Sözler

Bir yazımın daha sonuna gelmiş bulunmaktayım. Yanıtlamak isteyen herkes yanıtlayabilir, zaten çoğu kişi aylar önceden yanıtlamıştır diye düşünüyorum. Sizler de yazı hakkındaki görüşlerinizi yorum olarak belirtebilirsiniz.

Yorumlar

Blogger: 14
  1. İçeriğin, tasarımın ve yazarın iyisi neredeyse ben oradayım. :D Şikayetçi olduğun konuya gelirsek biraz yorum atana yorum atarım anlayışı var maalesef. Bu ortamda yeni olmak da ayrı bir etken. Yorumlar ve sosyal medya aracılığıyla daha çok tanıtmamız gerekiyor kendimizi. Paylaşım aralığı da önemli bir nokta. Samimiyetle ve kararlılıkla devam edersen karşılığını alacağına eminim. Kopyala yapıştır için de Allah affetsin gerçekten. :D İşin şakası tabi hepimiz hatalar, bilmeden yanlışlar yapabiliyoruz. Güzel bir mim olmuş, ama bence fazla şikayet etmemelisin, daha uzunları da var ona göre. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumun için teşekkürler. Zaman geçtikçe gelişim olacaktır elbet. Sosyal medya dediğin sadece G+'daki topluluklarda paylaşım yapıyorum. Haftada en az 2-3 yazı yazıyorum, yeterlidir herhalde. Önemli olan hataları kabullendikten sonra devam etmemektir. Çok uzun olduğunda da okuyucu sıkılır düşüncesiyle kısa yazdım aslında :)

      Sil
    2. Bana kalırsa yazıların tasarımın her şey yerli yerinde. İnsanlar tanıdıktan sonra kesinlikle ilgileri artaracaktır bloguna. Çok uzatınca beğendirmek zorlaşır bence de. Ortalama bir şeyler tutturmak iyi o anlamda. :D

      Sil
    3. Görsellik benim için her zaman ön plandadır, ortaya bir şeyler çıkarıyoruz işte. Bakalım zamanla ne olacağını göreceğiz.

      Sil
  2. Bazen yorum yazmakta çekiniyorum malum heryerde karşına çıkıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Hiç sorun değil. İstediğinizi yapabilirsiniz.

      Sil
  3. Bu mimi ben de yapmıştım. Uzun ama birbirimizi daha iyi tanıyoruz sanki. Ben de senin rahatsız olduğun konuya katılıyorum. 15 gün ceza aldık yazı tanımlamadık bloğa kimse girmemiş. Sen gitmeyince kimse de gelmiyor malesef...ki bu sure de ben yine blogları takip etmiştim. Kapitalist dünya işte bloğa da yansımış. Çok cabuk harcamıyoruz;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu mimi yanıtlamayan kaldı mı acaba? Bir ben kaldım desem yeridir. 15 gün uzun bir süreymiş, paylaşımlarınızı yaparken doğru kategoride ve çok fazla olmamasına dikkat etmeniz gerekmektedir.

      Sil
  4. Güzel mim olmuş. Ben de Google+ sayesinde buldum seni. Umarım benim yorumum da keyif katar sana :)

    YanıtlaSil
  5. Semih kardeşim yazı hayatında sana başarılar :) sorulara kısa cevaplar vermişssin daha dolu cümleler bekliyordum şahsen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şeyi kendime de söyledim fakat bundan daha kısalarıyla da karşılaştım. Uzun yazı olunca okuyucu sıkılır düşüncesiyle kısa yazdım bir de kendimi ifade etmeyi pek beceremem.

      Sil
  6. Ben de yapmistim mimi :) maalesef karsilik bekleniyor yorum isinde haklisin. Bazen de aliniyor insan sosyal aglarda iletisimde bulunup defalarca yorum yazdigin yerden bir yorum gelmeyince. Ben blogundan faydalaniyorum. Soru da soruyorum zaten sagol yardimci oluyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Her zaman elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

      Sil

Ad

1. Cilt,1,100,1,1080P,1,11.22.63,1,12 Kızgın Adam,1,2018,1,4. Sezon,1,44. Çocuk,1,A Thousand Kisses Deep,1,Aksiyon Filmleri,3,Alcatraz'dan Kaçış,1,Alexa,2,Amelie,1,Analiz,1,Android,14,Android Haberleri,1,Android İpuçları,2,Android Uygulamaları,10,Animasyonlu İndirme Butonu,1,Anket,1,Antonio Banderas,1,Antremanlarla Matematik,1,Apk,2,Apk İndir,2,Arama Açıklaması,1,Arama Motorları,1,Araştırma,1,Arı,1,Ayrton Senna,1,Bana Dair,76,Base,1,Başarı,1,Başlık Efekt,1,Blog,2,Blog Keşif Etkinliği,1,Blog Nasıl Açılır?,1,Blogger,58,Blogger Eklentileri,18,Blogger Eklentisi,1,blogger haberleri,1,Blogger İpuçları,18,Blogger İstatistikler Widget'ı,1,Blogger Nedir,1,Blogger Sayfa Kaydırma Efekti,1,Blogger Sorunları,1,Blogger Tavsiyeleri,1,Blogger Temaları,6,Blogger Widget'ları,7,Blogger Yedekleme,1,Boks,1,Buton,2,camera,1,Can Dostum,1,Checker Gmail,1,Child 44,1,Chroma Keyboard,1,Cillian Murphy,1,Clev Note,1,CSS,2,Deadpool,1,Deadpool İndir,1,Diğer Kategoriler,10,Dinlediklerim,5,Dives İkon,1,Dizi,1,Dizi Replikleri,1,Drama Filmleri,3,Drop Caps,1,Duvar Kağıtları,1,Düşünce,1,Editörün Seçtikleri,4,Eklenti,2,Elementary,1,Etkileşim,1,Etkinlik,1,exi2.net,1,Fabrizio De André,1,Facebook,1,Film,6,Film İncelemesi,1,Film Puanlama,1,Film Replikleri,2,Filmler,6,First Character,1,First Letter,1,Flat İcon,1,Font,1,Forever,1,Formula 1,1,Forrest Gump,2,Frank Sinatra,1,Fringe,3,Galeri,5,Gary Oldman,1,Geçmişin Gölgesinde,2,Gerilim Filmleri,2,GetSiteControl,2,Google,2,Google Chrome,2,Google Fonts,1,Google Friend Connect,1,Google Plus,1,Google+,1,Google+ Toplulukları,1,Görsel,2,Guadalupe Pineda,1,Hayal Gücü Yüksek Sorular,1,Hayat ve Düşünce,1,Historia De Un Amor,1,HTML,2,Hugh Jackman,1,Instagram,1,Intoucheables,1,İcon,1,İkon Paketleri,1,İndex,1,İndir,4,İndirme Butonu,1,İnfografik,1,İstatistikler,1,İzlediklerim,20,Kalıcı Bağlantı,1,Kaliteli Blogger Eklentileri,1,Kaptan Amerika Kahramanların Savaşı,1,Kim Bu Semih,1,Kimdir,1,Kingsman: Gizli Servis,1,Kişisel Blog,9,Kişisel Yazılar,43,Kitap,1,Kullandıklarım,5,Launcher,1,Leonard Cohen,1,Logan,1,Logo Efekt,1,Lost in Translation,1,Material,2,Material Design,3,MeloCloud+ Music Player,1,Meta Açıklaması,1,Mijia Quartz Watch,1,Mim,10,Minimal Design,1,Mobil,2,Mobil Uyumlu Blogger Temaları,1,Muhammad Ali,1,Muhammad Ali Sözleri,1,Muhammad Ali'nin Hayatı,1,Müzik,7,Müzisyen,1,Nah Neh Nah,1,Nasıl Yapılır,5,Nasıl Yapılır?,3,Nedir,3,OGInstagram,1,Okuduklarım,2,Osmia Avosetta,1,Önemi,1,Öp Evlen Uçurumdan At,1,Özel Başlık Etiketleri,1,Paris'te Gece Yarısı,1,Paylaşım,1,PC,2,PC Uygulamaları,1,Peaky Blinders,2,Peppino Gagliardi,1,Pocket,1,Popüler Yayınlar,1,Radiogram,1,Radyo,1,Renato Carosone,1,Replikler,2,Repo Men,1,Resim ve Video,1,Resimli İndirme Butonu,1,Responsive,2,Robots txt,1,Rodrigo Amarante,1,Romantik Filmler,1,Root,2,Satın Aldıklarım,1,Schindler'in Listesi,2,Scroll Smooth,1,SEO,3,SEO Ayarları,1,Shareaholic,1,Shareit,2,Sherlock,3,Sherlock Holmes,1,Sıralama,1,Sinema,1,Site Haritası,1,Social Meter,1,Sosyal Medya,2,Soundcloud,1,Sözler,1,Spor,1,Sting,1,Tasarım,1,Tavsiyelerim,1,Teknoloji,1,Tema,1,Template Clue,1,The Blacklist,1,The Mentalist,2,The Mentalist Replikleri,1,The Pianist,1,Tom Hardy,2,Tozlu ve Yıkık Blog,1,True Detective,2,Tuyo,1,TVShow Time,2,Uygulama,1,Ücretsiz İkon,1,Üst Sıralara Çıkmak,1,Vaya Con Dios,1,Video,2,Videolar,1,Website,1,WhatFont,1,Woorank,1,Word Count,1,Wordpress,1,Xiaomi,1,Yabancı Diziler,9,Yabancı Radyo,1,Yardımlaşma,1,Yayın Ayarları,1,Yaz Tatili,1,Yazar Olmak,1,Yazı,2,Yazı Kutusu,1,Yazı Yazmak,1,Yıl Dönümü,1,Yıldız Sıralamalı,1,Yıldızlararası,1,Youtube,1,Ziyaretçi Trafiği,1,
ltr
item
Semih Keçecioğlu - Kişisel Blog: Mim #2: Kişisel Blog Yazarları Ne Düşünüyor?
Mim #2: Kişisel Blog Yazarları Ne Düşünüyor?
Blogumun 2. mimi
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhi5YMWNdzgF9JeA2eGNa4oA1sGQ4l06aJkQltmVm0MVfLgLOaJ8FALsFhWmFViIbuqmngMPbraq3Wy3V_90Mnb_D4xUIYzAi2YIXsrjiBr5a_5TXgj_DnIrlJgEVpFIBbjS9kkJ-dPZG4/s640/brain-workout.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhi5YMWNdzgF9JeA2eGNa4oA1sGQ4l06aJkQltmVm0MVfLgLOaJ8FALsFhWmFViIbuqmngMPbraq3Wy3V_90Mnb_D4xUIYzAi2YIXsrjiBr5a_5TXgj_DnIrlJgEVpFIBbjS9kkJ-dPZG4/s72-c/brain-workout.png
Semih Keçecioğlu - Kişisel Blog
https://semihkececioglu.blogspot.com/2016/05/mim-2-kisisel-blog-yazarlar-ne-dusunuyor.html
https://semihkececioglu.blogspot.com/
https://semihkececioglu.blogspot.com/
https://semihkececioglu.blogspot.com/2016/05/mim-2-kisisel-blog-yazarlar-ne-dusunuyor.html
true
3247702708061337910
UTF-8
Tüm yazılar yüklendi. Hiçbir yazı bulunamadı. Tümünü Gör Devamını Oku Yanıtla Yanıtlamaktan Vazgeç Sil Yazan: Ana Sayfa Sayfalar Yazılar Tümünü Gör BENZER YAZILAR Etiket Arşiv Ara Tüm Yazılar Bulunamadı Geri Ana Sayfa Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisas Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis Mayıs Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara şimdi 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago 5 haftadan uzun bir süre önce Takipçiler Takip Et Premium STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm kodları kopyala Tüm kodları seç Tüm kodlar kopyalandı Çalışmazsa CTRL+C kombinasyonunu kullan Table of Content