Bloglarda Etkileşim ve Hızlı Etkileşim Yolları

Bloglar arası etkileşimin hangi yollarla olduğunu ve bu yolların en hızlı nasıl olduğunu anlatan blog bilgilendirme yazısı.

Bloglarda Etkileşim ve Hızlı Etkileşim Yolları
Bloglarda önemli olan unsurlardan etkileşim ve hızlı etkileşim yollarından kısaca bahsedeceğim. Böylece hem takip ettiklerinize hem de sizi takip edenlere ufak bir jest yapmanın inceliklerini öğrenebilirsiniz. 

Google Plus ve Toplulukları

Bloglar arası etkileşimde Google+ ve topluluklarının önemi bir hayli fazladır. Çünkü bir blog Blogger altyapısına sahipse Google Plus hesabının olmama olasılığı yoktur-ki Blogger blog dünyasının çoğunluğunu oluşturuyor-. Yazdığınız yazıları paylaşabilir, diğer blogların yazarlarını takip ederek yazılarını paylaştığı an görme fırsatınız olabilir.

Blog adı altındaki topluluklara katılarak yüzlerce kişi arasında paylaşım yapabilir ve yazınızın birçok kişiye ulaşmasını da sağlayabilirsiniz. Yine aynı şekilde diğer blogların yazılarını bu topluluklardan görebilirsiniz.

Buraya kadar her şey tamam, bilindik şeylerden bahsettim sanırım. Şimdi ise bu toplulukları nasıl daha hızlı kullanacağımıza geçelim. İlk olarak bir topluluğa gelip aşağıdaki ekran görüntüsünde siyah ile gösterdiğim seçeneklere tıklayın.

Bloglarda Etkileşim ve Hızlı Etkileşim Yolları

Hemen sonrasında aşağıda kırmızı ile işaretlediğim yeri etkinleştirin. Bu işlem sayesinde toplulukta birisi bir şey paylaştığında bildirim olarak anında size gelecek. Bu bildirim yerini de aşağıda siyah ile işaretleyeceğim. Google ve Blogger gibi Google servislerinin sağ üstünde bu bildirim menüsünü görebilirsiniz.

Bloglarda Etkileşim ve Hızlı Etkileşim Yolları

Böylelikle bir toplulukta paylaşılan bir yazıyı anında görüntüleyebilecek ve diğer blogları kolaylıkla takip edebilirsiniz.

Google Friend Connect

Bana göre bazı blog yazarlarının sadece sayı olarak gördüğü bir sistem. Tahmin ediyorum ki bunu kullanıp da Blogger panelindeki "okuma listesi" seçeneğinden habersiz(!) kişiler var. Bu sebeple ne işe yaradığını yazmakta fayda var.

Bloglarda Etkileşim ve Hızlı Etkileşim Yolları

Bu okuma listesinde takip ettiğiniz tüm blog yazarlarının yayınladığı yazılar kronolojik olarak (yeniden eskiye doğru) mevcut. 30 saniye önce bir yazı paylaşılsın, hemen bu listeye düşer ve kolaylıkla görüntüleyebiliriz. Böylece takip etmenin bir anlamı olur. Arada bir okuma listesi seçeneğine tıklamanızı tavsiye ederim.

Yorum Formundaki "Beni Bilgilendir" Seçeneği

Her zaman gözümüzün önünde olan ama bazı kişiler tarafından ne işe yaradığı bilinmeyen bir özellik. İki farklı amaç için kullanılabilir. İlki, bir yazı yayınladığınızda bu seçeneğe tıklarsınız ve yapılan yorumlar anında size mail olarak gelir. Böylece yapılan yorumları vakit kaybı olmadan yanıtlayabilirsiniz, eğer yorumları yanıtlıyorsanız. 

Bloglarda Etkileşim ve Hızlı Etkileşim Yolları

İkincisi ise bir yazıya yorum yapıp bu seçeneğe tıklarsınız. Daha sonra yorum yaptığınız blogun yazarı yorumunuzu yanıtlar ve bu yanıt, anında size mail olarak gelir. Böylece yorumunuza nasıl bir yanıt geldiğini görebilirsiniz, eğer merak ediyorsanız.

Checker Plus for Gmail

Bloglarda Etkileşim ve Hızlı Etkileşim Yolları

Biz blog yazarları için muhteşem bir Google Chrome eklentisi. Bu eklenti sayesinde size gelen mailler anında bildirim olarak gözükür. Böylelikle mailleri hızlıca yanıtlayabilir ve görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca bir önceki bahsettiğim "beni bilgilendir" seçeneğine tıklanınca gelen yorum bildirimleri de bu eklenti sayesinde hızlı görüntülenebilir.

Her zaman gözümüzün önünde olan fakat inceliğini bilemediğimiz yollar burada bahsettiklerim. Yazılanları uyguladığınızda blog hayatınızın çok daha verimli geçeceğini düşünüyorum. Eğer sizlerin de bilip eklemek istediği şeyler varsa yorum bölümünde bahsedebilirsiniz. İsterseniz, yorum yapmadan öncesi "beni bilgilendir" seçeneğini kullanarak bahsettiğim bu yolu test edebilirsiniz.

Yorumlar

Blogger: 22
  1. değerli bilgiler için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Checker Plus For Gmail uzun zamandır kullanıyorum. Çok mükemmel bir uzantı.

    E Posta aboneliği de etkilesim icin bire birlerden birisi. Sanırım herkes bildigi icin yazmamissiniz .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o mükemmel uzantı sayesinde yorumunu anında gördüm ve yanıtlıyorum. E-posta aboneliğini yazacaktım aslında aklımdaydı. Sonra Feedburner'a üye olmasıydı oydu buydu derken anlatımı uzun süreceğinden yazmadım. Fazla karışık olduğundan pek bir şey anlatamayabilirdim.

      Sil
  3. Etkileşim ve diğer blog yazarları ile iletişim için Blogger diğer blog sistemlerine göre çok daha avantajlı. Ama kimse bu avantajı kullanmıyor. Büyük bir sessizlik var... Özellikle bencillik o kadar fazla ki anlatamam. İnsan "ne var bu blogda bakayım" der merak eder bazıları bunu bile yapmıyor. "Hep bana, hep bana" düşüncesi o kadar yaygın ki! Bu konuyla ilgili de çok sert bir şeyler yazmam gerekli. izleyiciler eklentisi zaten tek başına bile çok iş yapıyor. Ama "izle" butonuna bile tıklamak istemeyenler var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aç ağzını yum gözünü aklına gelen gelmeyen ne varsa yardır abi. Aslında ben de yazacaktım, sonra vazgeçtim. Söylediklerinde çok haklısın ve bir şey de ben eklemek istiyorum. Büyük bir hırsla önüne gelen her blogu takip eden de var. Bu da yanlış. İlgisi olmayan bir blogu takip etmek. Okuma listesinde kalabalıklık yapar, birçok yazının görünmesini engeller. Mesela benim makyajla hiçbir ilgi alakam olmamasına rağmen neden bu konuyla ilgili blogları takip edeyim ki?

      Yalnızca ilgili olduklarını takip et, bencillik yapma, boş yere hırsa girme.

      Bu üç şeyi uygulaması gerek blog yazarlarının...

      Sil
    2. Hahaha evet makyaj bloglarını görür görmez kapatıyorum, anında... Evet, takipçilik oyunu oynamak tuhaf bir şey olsa gerek... Yazmak sadece yazmak... Ben ilk blog açtığımda sadece yazdıklarımı paylaşmak için blog açmıştım. Hatta takip eklentisini bir türlü anlamlandıramamıştım, gereksiz diye düşünmüştüm :)

      Sil
    3. Aynı düşünceler bende de vardı. Hatta blogun tasarımını bozuyor diye 6 ay kullanmadım, zaten ne olduğunu da bilmiyordum. Önemini kavrayınca kullanmaya başladım.

      Sil
    4. Her ikinizin söylediklerine de katılıyorum. Deneyimlerle yazılan yazılar beni daha çok aydınlatıyor. :)

      Sil
  4. Checker Plus for Gmail hariç hepsini kullanıyorum. Zaten mailimi sürekli kontrol ediyorum. Güzel bir yayın olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O eklenti sayesinde sürekli kontrol etmene gerek kalmayacak.

      Sil
    2. Hallettim eyw :)

      Sil
  5. Google + pek iyi kullanamasam da okuma listemi sürekli takip etmeye, ilgimi çeken yazıları okumaya gayret ediyorum. Tabii her zaman yorum yazamıyorum, ama bloggerın okuma listesi özelliğini gerçekten seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisini yapıyorsun. Hatta yapılması gereken de tam olarak bu. Ama ne yazık ki çoğu kişi farkında değil. Evet, okuma listesi özelliği çok iyi.

      Sil
  6. Tüm yöntemleri kullanıyorum ancak belli bir kitle var o kitlenin dışına çıkılamıyor. Çünkü yorum yapan da güncel yazanlar da hep aynı kitle! O kitleyi aşmak için neler yapabiliriz buna kafa yormak gerek!

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyıda köşede görmediğimiz birçok blog var aslında. Dediğin gibi kitleyi aşmak için kafa yormamız gerekiyor.

      Sil
    2. Bu benim de zaman zaman aklıma takılan bir konu. Aslında ben çözümünü buldum ama bir türlü başlayamadım.

      Sil
  7. Çok yararlı olmuş emeğinize sağlıkk :D

    YanıtlaSil
  8. Fayalı bir içerik ve genel itibariyle güzel bir bloğunuz var... tebrik ederim...

    YanıtlaSil
  9. Bu güzel tüyolar için teşekkür ederim. Ancak maalesef belli bir kitleyi aşamıyoruz. Bunu nasıl hallederiz bilemiyorum. Yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. İstikrar ve ilgi ile amacınıza ulaşabilirsiniz.

      Sil

Ad

1. Cilt,1,100,1,1080P,1,11.22.63,1,12 Kızgın Adam,1,2018,1,4. Sezon,1,44. Çocuk,1,A Thousand Kisses Deep,1,Aksiyon Filmleri,3,Alcatraz'dan Kaçış,1,Alexa,2,Amelie,1,Analiz,1,Android,14,Android Haberleri,1,Android İpuçları,2,Android Uygulamaları,10,Animasyonlu İndirme Butonu,1,Anket,1,Antonio Banderas,1,Antremanlarla Matematik,1,Apk,2,Apk İndir,2,Arama Açıklaması,1,Arama Motorları,1,Araştırma,1,Arı,1,Ayrton Senna,1,Bana Dair,76,Base,1,Başarı,1,Başlık Efekt,1,Blog,2,Blog Keşif Etkinliği,1,Blog Nasıl Açılır?,1,Blogger,58,Blogger Eklentileri,18,Blogger Eklentisi,1,blogger haberleri,1,Blogger İpuçları,18,Blogger İstatistikler Widget'ı,1,Blogger Nedir,1,Blogger Sayfa Kaydırma Efekti,1,Blogger Sorunları,1,Blogger Tavsiyeleri,1,Blogger Temaları,6,Blogger Widget'ları,7,Blogger Yedekleme,1,Boks,1,Buton,2,camera,1,Can Dostum,1,Checker Gmail,1,Child 44,1,Chroma Keyboard,1,Cillian Murphy,1,Clev Note,1,CSS,2,Deadpool,1,Deadpool İndir,1,Diğer Kategoriler,10,Dinlediklerim,5,Dives İkon,1,Dizi,1,Dizi Replikleri,1,Drama Filmleri,3,Drop Caps,1,Duvar Kağıtları,1,Düşünce,1,Editörün Seçtikleri,4,Eklenti,2,Elementary,1,Etkileşim,1,Etkinlik,1,exi2.net,1,Fabrizio De André,1,Facebook,1,Film,6,Film İncelemesi,1,Film Puanlama,1,Film Replikleri,2,Filmler,6,First Character,1,First Letter,1,Flat İcon,1,Font,1,Forever,1,Formula 1,1,Forrest Gump,2,Frank Sinatra,1,Fringe,3,Galeri,5,Gary Oldman,1,Geçmişin Gölgesinde,2,Gerilim Filmleri,2,GetSiteControl,2,Google,2,Google Chrome,2,Google Fonts,1,Google Friend Connect,1,Google Plus,1,Google+,1,Google+ Toplulukları,1,Görsel,2,Guadalupe Pineda,1,Hayal Gücü Yüksek Sorular,1,Hayat ve Düşünce,1,Historia De Un Amor,1,HTML,2,Hugh Jackman,1,Instagram,1,Intoucheables,1,İcon,1,İkon Paketleri,1,İndex,1,İndir,4,İndirme Butonu,1,İnfografik,1,İstatistikler,1,İzlediklerim,20,Kalıcı Bağlantı,1,Kaliteli Blogger Eklentileri,1,Kaptan Amerika Kahramanların Savaşı,1,Kim Bu Semih,1,Kimdir,1,Kingsman: Gizli Servis,1,Kişisel Blog,9,Kişisel Yazılar,43,Kitap,1,Kullandıklarım,5,Launcher,1,Leonard Cohen,1,Logan,1,Logo Efekt,1,Lost in Translation,1,Material,2,Material Design,3,MeloCloud+ Music Player,1,Meta Açıklaması,1,Mijia Quartz Watch,1,Mim,10,Minimal Design,1,Mobil,2,Mobil Uyumlu Blogger Temaları,1,Muhammad Ali,1,Muhammad Ali Sözleri,1,Muhammad Ali'nin Hayatı,1,Müzik,7,Müzisyen,1,Nah Neh Nah,1,Nasıl Yapılır,5,Nasıl Yapılır?,3,Nedir,3,OGInstagram,1,Okuduklarım,2,Osmia Avosetta,1,Önemi,1,Öp Evlen Uçurumdan At,1,Özel Başlık Etiketleri,1,Paris'te Gece Yarısı,1,Paylaşım,1,PC,2,PC Uygulamaları,1,Peaky Blinders,2,Peppino Gagliardi,1,Pocket,1,Popüler Yayınlar,1,Radiogram,1,Radyo,1,Renato Carosone,1,Replikler,2,Repo Men,1,Resim ve Video,1,Resimli İndirme Butonu,1,Responsive,2,Robots txt,1,Rodrigo Amarante,1,Romantik Filmler,1,Root,2,Satın Aldıklarım,1,Schindler'in Listesi,2,Scroll Smooth,1,SEO,3,SEO Ayarları,1,Shareaholic,1,Shareit,2,Sherlock,3,Sherlock Holmes,1,Sıralama,1,Sinema,1,Site Haritası,1,Social Meter,1,Sosyal Medya,2,Soundcloud,1,Sözler,1,Spor,1,Sting,1,Tasarım,1,Tavsiyelerim,1,Teknoloji,1,Tema,1,Template Clue,1,The Blacklist,1,The Mentalist,2,The Mentalist Replikleri,1,The Pianist,1,Tom Hardy,2,Tozlu ve Yıkık Blog,1,True Detective,2,Tuyo,1,TVShow Time,2,Uygulama,1,Ücretsiz İkon,1,Üst Sıralara Çıkmak,1,Vaya Con Dios,1,Video,2,Videolar,1,Website,1,WhatFont,1,Woorank,1,Word Count,1,Wordpress,1,Xiaomi,1,Yabancı Diziler,9,Yabancı Radyo,1,Yardımlaşma,1,Yayın Ayarları,1,Yaz Tatili,1,Yazar Olmak,1,Yazı,2,Yazı Kutusu,1,Yazı Yazmak,1,Yıl Dönümü,1,Yıldız Sıralamalı,1,Yıldızlararası,1,Youtube,1,Ziyaretçi Trafiği,1,
ltr
item
Semih Keçecioğlu - Kişisel Blog: Bloglarda Etkileşim ve Hızlı Etkileşim Yolları
Bloglarda Etkileşim ve Hızlı Etkileşim Yolları
Bloglar arası etkileşimin hangi yollarla olduğunu ve bu yolların en hızlı nasıl olduğunu anlatan blog bilgilendirme yazısı.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh01OrOrF18ksCgR-cJqekA7PhTrQffx1EudhnUUNoLDL_snIEdFybTDCN-IuT7bTdM1LEaLsecmfNNUQ3wOP0mveUX2DMqvU4phcDO653A8VYx9lmvYYmOa7z6FEraEHdqp5gCSG3EB3s/s640/Bloglarda+Etkile%25C5%259Fim+ve+H%25C4%25B1zl%25C4%25B1+Etkile%25C5%259Fim+Yollar%25C4%25B1.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh01OrOrF18ksCgR-cJqekA7PhTrQffx1EudhnUUNoLDL_snIEdFybTDCN-IuT7bTdM1LEaLsecmfNNUQ3wOP0mveUX2DMqvU4phcDO653A8VYx9lmvYYmOa7z6FEraEHdqp5gCSG3EB3s/s72-c/Bloglarda+Etkile%25C5%259Fim+ve+H%25C4%25B1zl%25C4%25B1+Etkile%25C5%259Fim+Yollar%25C4%25B1.png
Semih Keçecioğlu - Kişisel Blog
https://semihkececioglu.blogspot.com/2017/11/bloglarda-etkilesim-ve-hizli-etkilesim-yollari.html
https://semihkececioglu.blogspot.com/
https://semihkececioglu.blogspot.com/
https://semihkececioglu.blogspot.com/2017/11/bloglarda-etkilesim-ve-hizli-etkilesim-yollari.html
true
3247702708061337910
UTF-8
Tüm yazılar yüklendi. Hiçbir yazı bulunamadı. Tümünü Gör Devamını Oku Yanıtla Yanıtlamaktan Vazgeç Sil Yazan: Ana Sayfa Sayfalar Yazılar Tümünü Gör BENZER YAZILAR Etiket Arşiv Ara Tüm Yazılar Bulunamadı Geri Ana Sayfa Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisas Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis Mayıs Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara şimdi 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago 5 haftadan uzun bir süre önce Takipçiler Takip Et Premium STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm kodları kopyala Tüm kodları seç Tüm kodlar kopyalandı Çalışmazsa CTRL+C kombinasyonunu kullan Table of Content